El sitio web de la UCLM utiliza cookies propias y de terceros con fines técnicos y de análisis, pero no recaba ni cede datos de carácter personal de los usuarios. Sin embargo, puede haber enlaces a sitios web de terceros, con políticas de cookies distintas a la de la UCLM, que usted podrá aceptar o no cuando acceda a ellos.

Puede obtener más información en la Política de cookies. Aceptar

Dr. José María Herranz de la Casa
JMHerranz

Español | English 

 

Dr. José María Herranz de la Casa

Dean and Associate Professor

Edificio Polivalente – School of Communication

Despacho 2.02

Tel: (+ 34) 969 179 100 Ext. 4776

E-mail: josemaria.herranz@uclm.es

Academic Profile

Currently he is dean and associate professor at the University of Castilla-La Mancha (Cuenca) in the School of Communication. He has worked as a journalist in the most important sports newspaper in Spain, MARCA. And has also taught at the Catholic University of Avila (UCAV) and at the European University Miguel de Cervantes (Valladolid). In both was director of the Office of Communication and Marketing.

 

Recent Courses

  • Corporate and Institutional Communication
  • Political Journalism
  • Theory of Journalism

 

Research Interests

  • Corporate Communication
  • Specialized Journalism and Immersive Journalism
  • Social Responsibility and Sustainable Development Goals

 

Selected  Publications

  • Herranz, J.M., Sidorenko, P. y Cantero, J.I. (2019). Realidad virtual y periodismo inmersivo: nuevas formas de contar historias para los periodistas. En M.J. Ufarte (coord.) Nuevos perfiles profesionales para el mercado periodístico, pp. 127-148. Salamanca: Comunicación Social, ediciones y publicaciones. ISBN: 978-84-15544-82-1
  • Herranz de la Casa, J.M. y Marco Crespo, E. (2016). “Espectacularización del riesgo y cobertura mediática: Greenpeace y la central nuclear española de Garoña”. En Mercado, M. T.  y Chávez, M. (Coords) La comunicación en situaciones de riesgo y crisis. Tirant lo Blanc, Valencia. ISBN 978-84-16349-71-5.
  • Herranz de la Casa, J. M.; Cabezuelo Lorenzo, F.; y Manfredi Sánchez, J. L. (2015). “Lastest trends and iniciatives in corporate social responsibility: a communicational analysis of successful cases of arts and culture in Spain”.  Catalan Journal of Communication &Cultural Studies, v. 7, nº 2, pp. 217-229. Doi: 10.1386/cjcs.7.2.217_1
  • Manfredi Sánchez, J.L.; Rojas Torrijos, J.L y Herranz de la Casa, J. M. (2015). “Innovación en el periodismo emprendedor deportivo. Modelo de negocio y narrativas”. El profesional de la información, v. 24, nº 3, pp. 265-273. eISSN 1699-2407.
  • Herranz de la Casa, J. M. (2014). “Different Ways to Reach Transparency and Trust through Communication Management in Spanish Nonprofit Organizations”. In J. Ariza-Montes, y A. Lucia-Casademunt (Eds.). ICT Management in Non-Profit Organizations, (pp. 36-55). Hershey, PA: Business Science Reference.  ISBN 9781466659742

 

Digital identity

@jmherranz

Web personal

ORCID

ResearchGate

The Conversation